Eerste paar dagen - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van Joëlle - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van Joëlle - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

11 Maart 2018 | IJsland, Laugarvatn

Dag 3

Inmiddels ben ik een beetje gesetteld in het huis waar ik meer dan 2 maanden zal gaan verblijven. Ik ben vrijdagavond ontvangen door Alda en Kristveig, twee super lieve mensen die deze residency runnen. En mijn medehuisgenoten, op het moment 2 Amerikaanse schrijfsters, die ook heel aardig zijn.

I'm not gonna lie: Het voelt op het moment vooral nog gek dat ik (als ik dat niet wil) geen wekker hoef te zetten voor werk en ik überhaupt niets hoef te doen als ik dat zou willen. Ik heb het gevoel dat ik hier voor misschien een weekje zal zijn en dan weer gewoon naar huis zal gaan, een beetje alsof ik weer in mijn Antwerpse kot zit, nostalgie.. haha. Nu klinkt dit misschien iets meer deprimerend dan mijn bedoeling was, maar ik denk dat het gewoon even wennen is de eerste paar dagen.

Daarbij komt ook dat ik mijn atelierspullen nog niet heb (die ontvang ik morgen, staan in een ander dorp) en dat ik daardoor nog niet aan de slag kan. Maar hé, daardoor heb ik wel veel nuttige dingen gedaan, zoals dit blog aanmaken ;). (Wat ik anders best lang voor me uitgeschoven zou kunnen hebben)

Ik zal natuurlijk veel ''gewoon'' aan het werk zijn hier, maar zodra ik leuke fieldtrips maak met mijn mede-residents ga ik mijn best doen hierover te posten!



  • 13 Maart 2018 - 09:34

    Tina:

    dag Joëlle, welke residentie is het die je doet? Is er een link naar een site?
    groetjes :)

  • 15 Maart 2018 - 19:38

    Mieke Kettler:

    ontzettend leuk Joelle om je verslagen , 3 stuks inmiddels, te lezen. Het moet toch wel een cultuurschok voor je zijn! Alle fotobeelden van de natuur die ik tot dusver heb gezien inspireren je misschien om transparant te gaan werken.
    Hoe dan ook de nieuwe omgeving zal verfrissend zijn en geniet er van!!
    Ik ben weer bezig met tekenen en dat bevalt goed. Het werk gaat over vrouwen en vluchtelingen in IS gebied. Totaal onverkoopbaar waarschijnlijk maar de problematiek daar houdt me al tijden bezig.
    Het drukken is fysiek wat zwaar en daardoor hou ik nu nog wat energie over.

    Groetjes van Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Van 9 maart tot en met 5 juni zal ik verblijven in IJsland. De laatste 2 weken van mijn tijd hier zal ik gaan roadtrippen, voor de rest blijf ik bij een kunstenaarsresidentie waar ik zal gaan werken aan nieuwe series schilderijen. Uiteraard ga ik in deze tijd ook veel uitjes doen en genieten van het prachtige landschap.

Actief sinds 11 Maart 2018
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 51769

Voorgaande reizen:

09 Maart 2018 - 05 Juni 2018

kunstenaarsresidentie in IJsland

Landen bezocht: