Bezoek in aantocht - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van Joëlle - WaarBenJij.nu Bezoek in aantocht - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van Joëlle - WaarBenJij.nu

Bezoek in aantocht

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

19 April 2018 | IJsland, Laugarvatn

Dag 42

Zoals sommigen van jullie weten, is er vanaf 2017 een redelijk turbulente tijd aangebroken voor mij en familie. Begin van dat jaar is er bij mijn moeder borstkanker geconstateerd, waar ze nog steeds hard tegen aan het knokken is. Operaties, loodzware chemo’s, opnames, bestralingen en bijwerkingen waar je u tegen zegt, zijn nog maar het topje van de ijsberg.

Als een ware strijder heeft mijn moeder nooit geklaagd of een kick gegeven terwijl zij hier al die tijd meer dan het recht toe heeft. Door deze rotziekte zijn mijn ouders ook al een veel te lange tijd niet op vakantie geweest.

Daarom ben ik dolblij dat mijn vader met werk heeft kunnen regelen dat ze even weg konden, en mijn ouders van de residentie een weekje bij mij in het huis mogen blijven!

Mijn moeder heeft toestemming gekregen van haar arts om deze reis te mogen maken, in lichtelijk aangepaste setting. Maar ik ben natuurlijk super dankbaar dat dit überhaupt mogelijk is.

We gaan een auto huren en alleen maar leuke dingen doen uiteraard. Ook hoop ik zo nu en dan de tijd te vinden om hierover te schrijven. Als dit niet het geval is, is het uiteraard omdat we het hartstikke naar ons zin hebben en er geen tijd voor hebben. Wat geen slecht gegeven is natuurlijk. In dat geval hoop ik het later in te halen.

In mijn enthousiasme had ik de door mij gemaakte planning weken voordat ze zouden arriveren al klaar liggen. Voor mij is dit ook een zeer legitiem excuus om eventjes een paar dagen een stap terug te doen uit het atelier en mijn ouders kennis te laten maken met het serene landschap waar ik inmiddels zo van ben gaan houden. Ik kan niet wachten ze hier te ontvangen over precies een week. Met zelfgebakken brood uiteraard ;). Ik kom snel met een update over hoe erg wij het naar ons zin hebben hier!

Stiekem merk ik dat ik het toch wel spannend vind om zoiets persoonlijks te delen, dus even afsluiten met iets anders. Vandaag wordt de eerste zomerdag gevierd in IJsland. Alle kinderen zijn vrij van school en er zijn parades. In het kleine dorpje waar ik zit zal helaas niets te doen zijn, maar we gaan het vieren met een pizza avond. Dat pizzadeeg recept van mij gaat ook de goede kant op ;).

  • 19 April 2018 - 12:24

    Mieke Kettler:

    geweldig en leuk voor je ouders om je in IJsland op te komen zoeken!
    Hen deelgenoot te maken waar je nu mee bezig bent en hen vooral te laten genieten van de natuur.

    Heel veel plezier
    Bob en Mieke

  • 19 April 2018 - 12:42

    Paul Kornaat:

    Ik geniet zo van jouw gegroeide enthousiasme en liefde voor dit prachtige land.
    En dit straks delen met je ouders? Wààt een prachtig en verdiend cadeau voor ze .....

    Ik weet zeker dat jullie er intens van zullen genieten.....

    Paul


  • 19 April 2018 - 12:45

    Daisy:

    Wat super fijn voor jou Joëlle dat je vader en moeder komen. Heerlijk quality time in zo'n mooie omgeving. Geniet er van en heel veel plezier met elkaar

  • 19 April 2018 - 12:49

    Monique Vroom:

    Lieve Joëlle,

    Wat een mooi, lief en, inderdaad, zeer openhartig bericht. Ik wens jullie heel veel plezier, gezelligheid, mooie momenten met elkaar in IJsland.

    Geniet er van en liefs,
    Monique

  • 19 April 2018 - 15:16

    Gina:

    Lieve Joëlle,

    Wat heb je dit mooi verwoord!!
    Ik gun jullie zo’n mooi verblijf met elkaar en als iemand dit verdiend heeft zijn jullie het wel. Dus wens ik jullie allemaal heerlijke dagen met elkaar, geniet van en met elkaar!!!
    Liefs Gina

  • 19 April 2018 - 15:15

    Gina:

    Lieve Joëlle,

    Wat heb je dit mooi verwoord!!
    Ik gun jullie zo’n mooi verblijf met elkaar en als iemand dit verdiend heeft zijn jullie het wel. Dus wens ik jullie allemaal heerlijke dagen met elkaar, geniet van en met elkaar!!!
    Liefs Gina

  • 19 April 2018 - 16:35

    Diana De Hoop :

    Wat geweldig deze reis. Wat hebben jouw ouders dit verdiend zeg. Geniet met elkaar maar optimaal van deze tijd met elkaar. Ik kijk uit naar de reisverslagen. Aan Ger en jouw moeder ook de allerbeste wensen en groeten van mijn vader/opa

  • 19 April 2018 - 17:29

    Opa En Loes:

    Lieve Joëlle,
    Zowel voor je ouders als voor jou zullen het fijne dagen zijn.
    Je hebt ook mooi aangegeven waarom het bezoek zo belangrijk is.
    Liefs.

  • 19 April 2018 - 17:35

    Mirelle:

    We zijn de dagen aan het aftellen,warme kleding ligt klaar,dus IJsland we komen er snel aan.
    Ben blij je snel te zien

  • 19 April 2018 - 17:46

    Wilma:

    Het is jullie zo gegund! Een prachtige tijd gewenst met elkaar.

  • 19 April 2018 - 18:00

    Aad Rijnders:

    Geweldig dat je ouders je komen opzoeken. Voor jou leuk om ze met IJsland kennis te laten maken en voor je vader en moeder even een mooie onderbreking van hard werken in de zaak en aan gezondheid. Kunnen ze mooi even ontsnappen aan de dagelijkse zorgen. Geniet ervan met elkaar. Oh ja, het was weer leuk om je verslagen te lezen

  • 19 April 2018 - 18:33

    Elly:

    Ik heb weer genoten van je verslag en wens jullie een fijne tijd toe

  • 20 April 2018 - 10:59

    Opa En Oma Hoogendoorn:

    Hallo, lieve Joelle, wat een moment om met elkaar naar uit te kijken.
    Het is extra leuk dat je al veel dingen over IJsland weet waar je als toerist aan voorbij zou kunnen gaan.
    . Mooie dagen met elkaar en geniet.
    liefs van opa/oma H.

    Nog even van opa, Het is heel fijn voor ons die mooie berichtjes van jou te lezen, Het is voor je pa en mamma heel fijn om je even in de armen te sluiten, het is maar een paar dagen maar toch heel bijzonder dit mee te mogen maken. we houden van je,.... en hopen voor jou nog een mooie tijd. als je iets moois geschilderd hebt stuur er is een foto van?

    Opa.

  • 20 April 2018 - 13:13

    Alexandra Van Zoggel:

    Hallo Joelle,

    Ik heb jouw moeder vandaag nog gesproken. Ze is erg enthousiast over hun reis naar IJsland. Leuk om jouw moeder zo blij te zien. Ik wens jullie schitterende week samen en geniet ervan.

    Groetjes,
    Alexandra

  • 20 April 2018 - 21:12

    Marlenne:

    Hoi Joëlle ,

    Heerlijk voor je dat je ouders komen, nemen ze gelijk wat fruit mee voor de fruitmonster

  • 22 April 2018 - 00:24

    Ralf:

    Heeya Joelle,

    Veel rust en plezier toegewenst voor jou en je familie deze dagen. Geniet van het mooie landschap en laat je inspireren :)

    X

  • 22 April 2018 - 14:24

    Marco:

    Hallo Joëlle,

    Wat een verhalen maar wat een liefde en geluk komt er nu je kant op.
    Ga genieten want dit zal je nooit meer vergeten en jaren erna nog ophalen als een geluksmoment.

    Groeten uit Rotterdam

    Marco

  • 24 April 2018 - 18:43

    Gabrielle:

    Joelle , we love you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Van 9 maart tot en met 5 juni zal ik verblijven in IJsland. De laatste 2 weken van mijn tijd hier zal ik gaan roadtrippen, voor de rest blijf ik bij een kunstenaarsresidentie waar ik zal gaan werken aan nieuwe series schilderijen. Uiteraard ga ik in deze tijd ook veel uitjes doen en genieten van het prachtige landschap.

Actief sinds 11 Maart 2018
Verslag gelezen: 746
Totaal aantal bezoekers 51737

Voorgaande reizen:

09 Maart 2018 - 05 Juni 2018

kunstenaarsresidentie in IJsland

Landen bezocht: